Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie Lecturi critice Limbi și literaturi străine Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Literatura europeană contemporană Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

La Literatura Fantastica en Hispanoamerica






Autor :    Dan Gabriel Rujea Viorel Rujea


Format : 15 x 21 cm ,
Pagini : 254 pag.
Anul apariţiei : 2017
Domeniu : Limbi și literaturi străine
ISBN: 978-606-17-1202-1


stoc epuizat



Nu există pe stoc


Recomandă unui prieten

“Este libro bien podría titularse „la literatura realista hispanoamericana” o „”la literatura mágico-realista en Hispanoamérica”, si tenemos en cuenta la confusión terminológica existente a esta fecha entre los demasiado discutidos conceptos de fabtástico, realista o mágico-realista.

Vamos a tomarlos por turno y pasar revista a las principales opiniones críticas que han venido perfilándose en los últimos decenios alrededor de ellos.

En primer lugar, lo fantástico. Uno de los libros esenciales sobre lo fantástico es el de Tzvetan Todorov, titulado Introduction à la littérature fantastique, publicado en 1970, que define el término de fantástico en relación a una reacción del lector, llamada „vacilación”: „L´hésitation du lecteur est donc la première condition du fantastique“ (pág. 36). Para Todorov „la vacilación” es un término de referencia extremadamente importante por cuanto sólo en función de éste concepto se puede distinguir entre el fantástico puro, de una parte, y unas sub-especies (o variantes) como el fantástico extraño y el milagroso, de otra parte. Desde esta perspectiva, lo fantástico resulta ser un concepto ambiguo, inconsistente y transitorio en extremo, ya que es dejado a la voluntad del lector, el cual decidirá, desde luego, en función de coordenadas sicológicas y culturales suyas, si un cuento pertenece o no al género fantástico. Cualquier desliz hacia una posible interpretación en clave sobrenatural anula y aniquila lo fantástico, haciéndolo caer en uno de los territorios limítrofes: lo extraño, si el lector decide que las leyes naturales quedan intactas y permiten una explicación lógica, aceptable, de los fenómenos descritos, o su contrario, lo milagroso, cuando, al contrario, decide que el fenómeno no puede ser explicado más que mediante la admisión de unas nuevas leyes del universo real, o, a través de la intervención de unos seres o potencias sobrenaturales. Asimismo, no debe olvidarse la interpretación en clave alegórica, teniendo, ésta también, la virtud de aniquilar lo fantástico. Éste perduraría, pues, tanto tiempo cuanto perdura la „hesitación” del lector. En el momento en que haya optado por una solución explicativa, en un sentido u otro, lo fantástico dsesparace, esfumándose como niebla derretida por los rayos del sol. El fantástico sería, pues, un momento temporal evanescente, el de la „hesitación” u oscilación entre dos o varias soluciones explicativas.”

 

Votează

2038 Rating: 0.0/10 (0 voturi )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu