Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie Lecturi critice Limbi și literaturi străine Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Literatura europeană contemporană Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

A Director’s Theatre. The Romanian Theatre from an American Perspective. Un teatru al regizorului văzut de un american






Autor :    Robert Cohen


Format : 15 x 21 cm ,
Pagini : 268 pag.
Anul apariţiei : 2017
Domeniu : Serie de autor Robert Cohen
ISBN: 978-606-17-1211-3


stoc epuizat



Nu există pe stoc


Recomandă unui prieten

“It is eleven o’clock; the lights fade a final time, the curtain falls, the audience applauds, and the play is over. The actors go back to their dressing rooms, take off their makeup, and depart. The audience disperses into the night. But the theatrical experience is not over; in important ways, it is just beginning. A play does not begin and end its life on stage. A play begins in the mind of its creator, and its final repository is in the minds and memories of its audiences. The stage is simply a focal point where the transmission takes place – in the form of communication we know as theatrical performance. After the performance is over, the play’s impact remains. It is something to think about, talk about, fantasize about, and live with for hours, days, and years to come. Some plays we remember all our lives…”

I have indeed had this feeling while reading Cohen’s texts about the plays he has seen in Romania over the years: that for him, these are plays he will remember all his life. This is why, the above quotation, superb in its simplicity and honesty, represents a perfect introduction to this volume gathering the articles he has written on Romanian theatre: they are performances that have deeply influenced him, that have remained engraved deep within his memory and that he has examined with extraordinary analytical finesse.”

 

„E ora unsprezece noaptea... luminile se sting pentru ultima oară pe scenă, cortina cade, publicul aplaudă, spectacolul s-a terminat. Actorii se duc la cabine, își șterg machiajul și pleacă. Spectatorii se risipesc în noapte. Și, cu toate acestea, experiența teatrală nu s-a încheiat; nu doar că nu s-a încheiat, dar, în multe privințe – importante – , ea de-abia acum începe. O piesă nu-și începe și nu-și sfârșește viața pe scenă. O piesă își începe viața în mintea creatorului său, dar depozitarul ultim al ei este spectatorul, mintea și amintirile acestuia. Scena este doar un punct focal unde are loc această transmisie – sub forma unei comunicări pe care o numim spectacol de teatru. După ce se termină spectacolul, impactul lui rămâne intact. E ceva la care ne gândim, despre care vorbim, fantazăm și cu care trăim ore, zile, ba chiar anii ce vor veni. Unele spectacole ni le vom aminti toată viața...”

Într-adevăr, citind textele lui Cohen despre spectacolele vizionate pe scenele românești de-a lungul anilor, am avut această impresie: că ele sunt pentru el spectacole pe care și le va aminti toată viața. De aceea, rândurile de mai sus, de o superbă simplitate și sinceritate, reprezintă o introducere perfectă pentru acest volum care strânge articolele scrise de el despre teatrul românesc: sunt spectacole care l-au marcat profund, a căror amintire a rămas gravată în memoria sa și pe care le comentează cu o profunzime analitică ieșită din comun.”

 

Anca Măniuţiu

Votează

2039 Rating: 0.0/10 (0 voturi )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu