Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie La feminin Lecturi critice Limbi și literaturi străine Literatura europeană contemporană Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Literatur und fotografie (1900-1950). Aufbruch zwischen Ost und West






Autor :    Raluca Herghelegiu


Format : 13 x 20 cm ,
Pagini : 198 pag.
Anul apariţiei : 2018
Domeniu : Limbi și literaturi străine
ISBN: 978-606-17-1269-4


stoc epuizat



Nu există pe stoc

     Die bevorzugte Art, mit Bildern umzugehen, reflektiert eine fundamentale Strukturierung des Denkens. Sucht man nach einem gemeinsamen Nenner, der den Umgang der interkulturellen, aus Rumänien stammenden Autoren der Frühmoderne (1900-1950) mit der Fotografie definieren kann, so ist es der Pluriperspektivismus: Tristan Tzara richtete seine Instrumentalien poetischen Ausdrucks nach der abstrakten Visualität von Man Rays Fotogrammen, Max Blecher verfasste Beschreibungen, die an surrealistische Fotocollagen erinnerten, Paul Celan experimentierte mit den Ausdrucksmitteln der rumänischen Sprache, welche die Bildhaftigkeit surrealistischer Collagen übertrugen, Gregor von Rezzori inszenierte literarisch seine Erinnerungen an Czernowitz nach filmographischem Vorbild. Herta Müller scheint, als Fortsetzerin dieser Autorenlinie, dieselbe Neigung zur komplexen Inszenierung der Bildhaftigkeit in ihrer Literatur der Neunziger Jahre aufzuweisen: In ihrem Essay, In jeder Sprache sitzen andere Augen, erreicht sie anhand von literarischen Techniken dieselben Auswirkungen, welche die surrealistischen Bildinszenierungen am Anfang des rumänischen 20. Jahrhunderts gehabt haben. Eine evidente Überdeckung der visuellen Plurivalenz und der Mehrsprachigkeit ist in diesem letzten Fall festzustellen, die im Essay allerdings auch thematisch ist: Gern spielt die Autorin mit metaphorischen Bildkonstruktionen des Surrelismus. Die Antwort auf die Frage nach der Vorliebe dieser Autoren für die visuelle Plurivalenz mag mit ihrem direkten oder indirekten Kontakt zu den Avantgardebewegungen des anfangenden 20. Jahrhunderts und zudem auch vielleicht mit dem Funktionieren ihres mehrsprachigen Denkens zusammenhängen.“

Votează

2070 Rating: 1.0/10 (16 voturi )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu