Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie La feminin Lecturi critice Limbi și literaturi străine Literatura europeană contemporană Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Clasa substantivului în limba română contemporană






Autor:   Cipriana-Elena Peica


Format: 17 x 24 cm
Pagini: 422 pag.
Anul apariţiei: 2018
Domeniu: Grammatica
ISSN: 978-606-17-1250-2


56.00 lei



Apasă aici pentru a adauga produsul în coşul dumneavoastră de cumpărături

     „Datorită importanţei şi valorilor formative pe care le are studiului limbii române în şcoală, găsirea de noi posibilităţi de îmbunătăţire a materialului teoretic şi practic pus la dispoziţia elevilor/viitorilor studenţi, ar trebui să constituie o preocupare şi o prioritate pentru un dascăl de limba şi literatura română. Aceasta, pe de o parte, cu scopul de a facilita înţelegerea în sine a obiectului de studiu, iar, pe de altă parte, scopul ar putea fi conştientizarea importanţei şi utilităţii pe care o au, în viaţa de zi cu zi, informaţiile pe care această disciplină le transmite, mai ales în ceea ce privește ordonarea logică a ideilor, a gândirii, care se reflectă într-o exprimare corectă și coerentă.

     După anul 1990, studiul limbii române în gimnaziu şi în liceu a cunoscut numeroase schimbări, principiul după care au fost elaborate programele şi manualele şcolare fiind acela de ieşire din academismul teoretizant şi de întoarcere către practica funcţională a limbii. Deşi se dorea ca predarea-învăţarea limbii române să răspundă tot mai mult unor cerinţe reale ale vieţii prin îmbunătăţirea comunicării verbale a elevilor şi studenţilor, realitatea ultimilor ani, reflectată atât în rezultatele şcolare din cadrul examenelor la nivel naţional, cât şi la nivelul exprimării orale şi în scris al elevilor şi studenţilor, denotă un eşec clar, care este explicabil, din punctul nostru de vedere, şi prin prisma modalităţii defectuoase de abordare teoretică şi practică a limbii române în manualele şi auxiliarele şcolare, prin întreruperea studiului aprofundat al morfologiei şi sintaxei în liceu, precum şi, implicit, prin decalajul prea mare – de la nivel gimnazial la nivel universitar – în studiul morfologiei şi al sintaxei limbii române. Dar cel mai mare deserviciu adus limbii române se reflectă în numărul redus de exerciţii de morfologie şi de sintaxă care este prevăzut în cadrul testelor decisive de evaluare şi în punctajele nesemnificative ale acestora. Acest sistem permite ca un elev care nu are cunoştinţele minime de morfosintaxă să poată promova, ba chiar mai mult, să obţină un punctaj mare la aceste examene.”

 

Autoarea

 



 

Votează

2099 Rating: 1.0/10 (1 vot )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu