Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie La feminin Lecturi critice Limbi și literaturi străine Literatura europeană contemporană Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

True Tales. A Case for Literary Journalism






Autor:   Ioana Gabriela-Nan


Format: 15 x 21 cm
Pagini: 280 pag.
Anul apariţiei: 2018
Domeniu: Limbi și literaturi străine
ISBN:978-606-17-1323-3


39.00 lei



Apasă aici pentru a adauga produsul în coşul dumneavoastră de cumpărături

     This thesis has been prompted by a number of beliefs and assumptions whose (in)validation process has required research into different but related fields, namely journalism, semantics and narratology. Hence one of the major challenges of our attempt, which has consisted in collecting enough relevant data from each of these fields to allow us a balanced answer to the main question raised by our original hypothesis, which was whether or not we can talk about a continuum between factual and fictional forms of narration.

     One of the reasons for choosing journalism as a testing ground for this kind of hypothesis is the shared idea (Zelizer 2004/2007: 18) that research in the field of journalism is still far from reflecting its multiple dimensions, limited as it mainly is to the aspect of “hard news” production and analysis, to the detriment of what professionals call the “softer” version, consisting of human interest stories and contextualised informative accounts. Moreover, constrained by economic and editorial considerations, professionals themselves tend to ignore the more poetic or ambitious forms of journalism, such as its literary, or narrative, variety (Zelizer 2004/2007: 19). The immediate effect of these limited practices is the fact that, even as the domain of journalism expands and diversifies in form and content, its place in the social imaginary is still insufficiently, whenever not entirely negatively, defined (Zelizer 2004/2007: 19). 

     Lack of consensus as to the best conceptual approach to understanding journalistic practices has led to a more or less “natural” appropriation of it as an object of study by sociology, whereas other theoretical options have remained largely unexplored. That is why recent proposals suggest that the domain of journalism should be reconsidered as a form of art (Zelizer 2004/2007: 20). Instead of seeing its practices as an effect of sociological phenomena, this alternative perspective might focus on its narrative and interpretive rituals. Such a humanistic interdisciplinary approach was strongly supported in France by the efforts of structuralists such as Roland Barthes or Gérard Genette, whose studies did inaugurate a fresh perspective on journalism from a literary-narratological standpoint. However, within the structures of the academia, the journalistic curriculum has remained, to the dismay of many, anchored in the fold of “communication studies,” rather than being re-instated among the literary disciplines (Zelizer 2004/2007: 20), which, in turn, have proved too elitist to accept being associated with this “poor relative,” even when it seemed to display literary features (Zelizer 2004/2007: 32; also Hartsock 2000: 6).



 

Ioana Gabriela-Nan

 



 

Votează

2119 Rating: 3.0/10 (1 vot )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu