Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie La feminin Lecturi critice Limbi și literaturi străine Literatura europeană contemporană Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Liviu Rebreanu prin el însuşi






Autor:   Niculae Gheran Andrei Moldovan


Format: 15 x 20 cm
Pagini: 458 pag.
Anul apariţiei: 2018
Domeniu: Scriitorii Transilvaniei
ISBN: 978-606-17-1337-0


45.00 lei



Apasă aici pentru a adauga produsul în coşul dumneavoastră de cumpărături

Nefiind o fire extrovertită, Liviu Rebreanu se lasă mai greu de descifrat în intimitatea gândului şi a vieţii sale afective. Şi – după cum remarca C. G. Jung – când un astfel de om este dublat de un creator autentic, viaţa lui devine o continuă şi obsedantă pendulare între obiectiv şi subiectiv, o căutare necontenită a Atlantidei sufleteşti, care devine, dintr-un anumit punct de vedere, „materia primă” a plăsmuirilor sale. Este de la sine înţeles că o astfel de „personalitate accentuată” trăieşte mai puţin în timp şi mai mult în durată.

Din acest punct de vedere, s-ar putea crede că biograful lui Rebreanu ar fi mai norocos decât alţi autori. Căci romancierul a lăsat posterităţii un jurnal pe care l-a ţinut, cu relativă consecvenţă, din 1927 până la sfârşitul vieţii. Şi l-a dorit atât de intim, încât a condiţionat publicarea lui de scurgerea a cel puţin trei decenii de la săvârşirea sa. „Omul e o lume complectă şi puternic izolată de toate celelalte lumi omeneşti. Legăturile cu lumile exterioare sânt doar aparente, în orice caz superficiale” – nota de la bun început scriitorul, reliefând necesitatea unei spovedanii pentru sine însuşi. Ca apoi să se dovedească mai mult decât zgârcit cu informaţia privind biografia sa interioară, preferând să se oprească la întâmplările din viaţa sa exterioară. Şi, totuşi, în mod paradoxal, scriitorul ridică un colţişor din cortina lăsată peste meandrele sufletului său, tocmai într-un text destinat publicităţii. Este vorba de Romanul romanelor, manuscris ce a stat la baza mai multor conferinţe ţinute la Bucureşti şi în provincie, având deci un obiect diferit de cel al Jurnalului. Dovadă peremptorie că eul creatorului era împărţit în două componente distincte: cel antrenat în sfera existenţei propriu-zise şi cel implicat în plăsmuirea operei. În ceea ce priveşte distanţa ce desparte intenţia de realizare în întocmirea Jurnalului, s-ar putea formula ipoteza naturii intime a autorului, puţin susceptibilă a surprinde pulsaţii mai fine ale eului său. Romancierul pare a resimţi un fel de teamă instinctivă în a se deschide şi a lăsa posibilitatea unui ochi străin să pătrundă acolo unde el socotea a fi plasate resorturile cele mai delicate ale fiinţei sale. În acest sens este semnificativă o mărturisire din proiectul Spovedaniilor; arătând că alţii au excelat în amintiri menite să-i înalţe în consideraţia contemporanilor, el subliniază: „Eu, dimpotrivă, totdeauna m-am ascuns.”

Autorii

Votează

2150 Rating: 0.0/10 (0 voturi )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu