Newsletter

Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed

[Noutati prin RSS]

Vă recomandăm

Meta tag

Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie La feminin Lecturi critice Limbi și literaturi străine Literatura europeană contemporană Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie Traducem lumea

Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Între lectură şi interpretare. Eseuri, studii, cronici

Autor:   Rodica Grigore

Format: 17 x 24 cm
Pagini: 264 pag.
Anul apariţiei: 2020
Domeniu: Lecturi critice
ISBN: 978-606-17-1578-7

42.00 lei

Această culegere de eseuri, studii și cronici, intitulată Între lectură și interpretare, este împărțită în trei secțiuni, în primul rând din rațiuni tematice (și, cel puțin în parte, și cronologice). Cea dintâi, Lecțiile capodoperei, este centrată asupra câtorva mari cărți ale literaturii universale, începând cu uluitoarea Poveste a lui Genji, semnată de Murasaki Shikibu, minunata și unica scriitoare niponă de secol XI, autoarea primului roman din literatura universală (nu doar primul, ci și unul dintre cele mai reușite, așa cum s-a spus nu o dată și pe bună dreptate!). În continuare, am recitit pagini ale lui F. M. Dostoievski și Ernest Hemingway, Nikos Kazantzakis sau Yukio Mishima, pentru a regăsi acele ritmuri fără de care cultura zilelor noastre n-ar fi completă, dar și pentru a vedea ce (mai) poate aduce o nouă lectură. Cea de-a doua secțiune a cărții, Sub semnul poeziei, are în vedere opera câtorva poeți moderni și contemporani, de la Ezra Pound, Ingeborg Bachmann sau Vinícius de Moraes, la Hugo Mujica și Aleš Debeljak. Iar cea de-a treia, Repere ale prozei contemporane, se îndreaptă către o serie de autori precum Anthony Burgess, J. M. Coetzee, Mario Vargas Llosa, Antonio Muñoz Molina, Yōko Ogawa sau George Saunders (ca să ne limităm la aceste nume), în încercarea de a descoperi vocea specifică fiecăruia, dar și modul în care fiecare dintre aceștia, construind narațiuni mai mult sau mai puțin experimentale, s-a raportat, direct sau indirect, la marii precursori, recitind literatura dintr-o perspectivă personală.

Rodica Grigore

Numele