Newsletter

Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed

[Noutati prin RSS]

Vă recomandăm

Meta tag

Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie La feminin Lecturi critice Limbi și literaturi străine Literatura europeană contemporană Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Medicină Nordica Periodice Proceedings Prozoteca Romanul Francez Actual Ştiinţă şi Tehnică Teologie Traducem lumea

Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Paideia şi gândire critică. Ediţia a II-a, revizuită şi adăugită

Autor :    Vasile Flueraş

Format : 15 x 20 cm ,
Pagini : 225 pag.
Anul apariţiei: 2020
Domeniu : Lecturi critice
ISBN: 978-606-17-1594-7

În întregul ei, lucrarea este o pledoarie pentru predarea ca efort de formare a spiritului uman capabil să răspundă cu succes provocărilor lumii contemporane, ce evoluează rapid și spectaculos sub influența transformărilor tehnologice și a globalizării. Textul afirmă, cu argumente proaspete și cu soluții întemeiate și testate practic, posibilitatea și necesitatea formării încă de la primele vârste școlare a gânditorului critic. Este vorba despre un profil cognitiv și atitudinal caracterizat prin dispoziția de raportare activă la sine și la cunoaștere. Profilul complex al gânditorului critic articulează cu necesitate o dimensiune de formare cognitivă, dată de asimilarea solidă a cunoașterii factuale, conceptuale, procedurale, care însă nu este suficientă în sine. Ea trebuie completată cu o dimensiune a formării atitudinal-valorice, exprimată prin exersarea unui mod particular de abordare a efortului de cunoaștere, caracterizat prin spirit investigativ, curiozitate, perseverență, preocupare pentru claritate și adevăr. La acestea se adaugă o dimensiune strategică, referitoare la capacitatea de orientare flexibilă a procesului de gândire în funcție de scopul și de contextul în care acesta este solicitat.

Conf. univ. dr. Adina Glava

Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca

Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației