Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie Lecturi critice Limbi și literaturi străine Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Literatura europeană contemporană Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Abuzul asupra copiilor şi tinerilor. Studii exploratorii şi cazuistice






Autor :    Zorica Triff


Format : 17 x 24 cm ,
Pagini : 270 pag.
Anul apariţiei : 2016
Domeniu : În afara colecțiilor ( Miscellanea )
ISBN: 978-606-17-1033-1


stoc epuizat



Nu există pe stoc


Recomandă unui prieten


 



Printre problemele sociale globale cu care se confruntă omenirea în prezent se numără şi abuzul, care constituie tot mai mult subiect de reflecţie şi acţiune în rândul specialiştilor, al cercetătorilor, al comunităţilor ştiinţifice sau al comunităţilor largi, intrând în atenţia noastră, a tuturor, indiferent de domeniul în care ne desfăşurăm activitatea. Această realitate nu trebuie să fie subestimată, ignorată sau ţinută departe de judecăţile de valoare ale specialiştilor şi ale opiniei publice, întrucât ea reprezintă o problemă socială gravă şi o importantă problemă de sănătate publică.  Astfel, la nivel mondial, studiile în domeniu au relevat consecinţele nu doar pe termen scurt, dar şi cele pe termen lung ale abuzului asupra dezvoltării sănătoase a copiilor, concretizate în manifestări violente sau antisociale ale acestora în perioada vieţii de adult şi riscul reproducerii acestor comportamente violente.



Ca realitate socială, abuzul asupra altor persoane completează sfera de acţiune a educaţiei şi oferă noi perspective, strategii şi direcţii de acţiune educaţională, valorificabile la macro-, mezo- şi /sau micronivel. Problematica abuzului şi a violenţei este tot mai mult luată în atenţie în cadrul diferitelor sisteme educative, devenind o reală problemă de politică educaţională pentru care se caută soluţii compatibile cu caracteristicile diferitelor sisteme educative, cu realităţile din diferitele societăţi, cu cerinţele actuale şi de perspectivă ale acestora. Treptat, sintagme precum „a învăţa să trăieşti împreună cu ceilalţi”, „prevenirea şi combaterea abuzului şi a violenţei”, „formarea comportamentelor prosociale”, „disponibilitatea de a-l accepta pe celălalt”, „acceptarea şi tolerarea alterităţii”, „respectul reciproc” etc., au început să fie tot mai prezente în discursurile teoretice şi în acţiunile practice întreprinse în câmpul educaţiei; practic, aceasta este premisa de la care s-a plecat în lucrarea de faţă. Aceasta are meritul de a înscrie problema abordată într-un orizont ştiinţific-aplicativ, explicativ şi exploratoriu, larg, de nuanţă interdisciplinară, configurat de elemente care ţin de politicile educaţionale, de pedagogie, psihologie, psihopedagogie, sociologie, axiologie ş.a.m.d., care concură la asigurarea unei perspective integratoare longitudinale-diacrone, precum şi a unei perspective sincrone asupra problematicii abuzului în rândul copiilor şi al tinerilor.



 



 



Prof. univ. dr. Miron Ionescu


Votează

1941 Rating: 9.7/10 (49 voturi )



Comentarii : (0)

Adaugă un comentariu