Newsletter


Pentru abonare introduceţi adresa de e-mail

Rss feed


[Noutati prin RSS]
Adauga la contul tau Google



Vă recomandăm



Adolescenţii troglodiţi
Adolescenţii troglodiţi
Emmanuelle Pagano


Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Aventurile lui Matiaş Corvin la Cluj
Ovidiu PECICAN


Azi-noapte am văzut-o
Azi-noapte am văzut-o
Drago Jančar


Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Bulgări de zăpadă. De la Isus la Mircea Eliade şi înapoi
Dennis A. Doeing


Când tata m-a învăţat să fluier
Când tata m-a învăţat să fluier
Stefano Zecchi


Cartea parabolelor
Cartea parabolelor
Per Olov Enquist


Casă de zi, casă de noapte
Casă de zi, casă de noapte
Olga Tokarczuk


Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Cezar Petrescu. Fascinaţia romanului
Ştefan Dărăbuş


Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Cultură, confesiune, etnie şi rasă în Transilvania, Câmpia Tisei şi Panonia
Octavian Căpăţînă




Meta tag


Casa Carttii de Stiinta Cluj-Napoca casa cartii de stiinta editura cluj napoca carti publica online biblioteca librarie vinzare autori lucrari academice noutati editoriale redus comenzi editura romaneasca edituri literatura cultura romana romaneasca romaneste romanesti autori romani limba romana romanesc romanesti carti ebooks gratuit gratuite publicatii scriitori romani romanian litterature concurs concursul proza 2010 semne carte Artele Spectacolului Filologie Filosofie Istorie Literatură Metodică și Didactică Miscellanea Antologie Belgica.ro Biblioteca Esenţială Colecţia Biblioteca Indiană Colecția de Teatru Diaphora Didactica științelor Documente europene şi naţionale Educație Fizică și Sport Etnologie Grammatica Hypothesis Istorie Lecturi critice Limbi și literaturi străine Locuri transilvane Muzică și coregrafie Poezie Praxis Proză Prozoteca Restituiri antreprenoriale şi tehnologice Romanul Francez Actual Scriitorii Transilvaniei Serie de autor Robert Cohen Ştiinţele Educaţiei Teatru Uniart Collection Univers preșcolar Arte vizuale Biblioteca Şcolară Biblioteca tânărului scriitor Biblioteca Valorilor Transilvane Cărţi pentru copii Debut Dicţionare Drept Economie Evocări , Memorii, Jurnal, Interviuri Geografie În afara colecțiilor ( Artele Spectacolului ) În afara colecțiilor ( Filologie ) În afara colecțiilor ( Filosofie ) În afara colecțiilor ( Istorie ) În afara colecțiilor ( Literatură ) În afara colecțiilor ( Metodică și didactică ) În afara colecțiilor ( Miscellanea ) Literatura europeană contemporană Medicină Nordica Periodice Proceedings Ştiinţă şi Tehnică Teologie



Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară

Apasă aici pentru detalii

Ştefan Borbely despre volumul Irinei Petraş: Literatura română contemporană: Prelungiri

în revista AposŞtefan Borbely despre volumul Irinei Petraş: Literatura română contemporană: Prelungiri, Apostrof (nr. 4\2011):

 

„Literatura română între Zeitgeist şi Poltergeist – aşa poate fi sintetizată prima secţiune a volumului Literatura română contemporană: Prelungiri, de Irina Petraş (Cluj-Napoca: Casa Cărţii de Ştiinţă, 2010), în care autoarea strânge la un loc câteva dintre interviurile şi intervenţiile publice pe care le-a avut în ultimii ani, câteva micromedalionane critice completând formula, care precedă o foarte masivă – aproape 240 de pagini! – jumătate de volum compusă din recenzii şi cronici, la nume mai mici sau mai mari ale literaturii române recente, dintre care îi amintim prin eşantionare – cu fatala vină de a-i uita pe ceilalţi... – pe Ion Pop şi Gabriel Chifu, Vasile Igna şi Marin Mincu, Ioan Pintea şi Ruxandra Cesereanu. Prin structură şi conformaţie genetică, Irina Petraş are personalitate, adică este o fire necuminte: atunci când i se sugerează să scrie doar despre numele „mari“ care apar în librării, scrie şi despre cele mici; când i se spune, scorţos şi aulic, că trebuie să aibă „sistem“, practică bucuria scrisului asistemic şi decomplexat, ca să nu mai vorbim de păreri şi opinii, care-i sunt, de regulă, în afara convenienţelor prudente şi întotdeauna de partea adevărului. Altfel spus, singurătatea responsabilă derivă la ea din ludic şi invers, fără ca vreo clipă aliajul paradoxal să prejudicieze substanţa; bună bricoleură a spaţiului ei domestic, excelentă organizatoare a unor reuniuni literare de anvergură şi a unor opţiuni editoriale cu bătaie lungă, poartă în sine nostalgia febrilă a vechilor meşteşugari transilvăneni, pentru care suprarealismul atelierului ascunde în el virtualitatea unor combinaţii infinite, iar perfecţionismul înseamnă cizelarea la nesfârşit a unor sincretisme ocupaţionale greu de definit, prelungite în savoare şi artă.” Articol integral

Apasă aici pentru a revenii la pagina anterioară