Această carte va încerca să demonstreze că reclamele sunt un mijloc de comunicare, deci un tip de discurs. Ca orice tip de discurs, analiza reclamelor trebuie să se concentreze pe limbaj și pe imagini, acțiune (ceea ce facem cu limbajul și imaginile, funcția sau scopul lor), precum și pe impactul social (ce aspecte sociale reflectă reclamele, cum pot influența sau impune modele de comportament etc.). Cu toate acestea, deoarece este dificil de separat limbajul de imagini, acestea vor fi analizate împreună, accentuând pe imagine, în timp ce impactul social va fi luat în considerare separat în ultimul capitol.
Cartea își propune să arate că reclamele sunt un tip specific de discurs fiind influențate și influențând la rândul lor contextul social în care apar. Sensul lor provine dintr-o combinație de factori multipli care sunt profund interconectați, cum ar fi limbajul, imaginile, limbajul corporal, participanții, co-textul, intertextul etc., în timp ce funcția lor se extinde de la transmiterea informațiilor la persuasiune și manipulare și chiar la impunerea ideilor și modurilor de comportament.
Reclamele reflectă aspecte sociale, cum ar fi probleme politice și economice sau probleme legate de sex, dar au, de asemenea, puterea de a menține și de a disemina problemele sociale în rândul publicului. Această carte nu analizează doar potențialul impact social, ci are scopul de a verifica acest presupus impact prin aplicarea unui test asupra unui grup selectat de respondenți.
Autoarea
Recenzii
Nu există recenzii până acum.