Dezvoltarea competenţei de a învăţa să înveţi
Aplicaţii la elevii cu dificultăţi de învăţare
Relevanţa specială a învăţării – ca activitate umană fundamentală, condensată inclusiv în metafora comorii – obligă, practic, ştiinţele educaţiei să ofere noi paradigme, noi abordări şi noi soluţii pragmatice. Pe bună dreptate, Jerome Bruner afirma că singurul lucru cu totul caracteristic care se poate spune despre fiinţele omeneşti este că ele învaţă, învăţarea fiind atât de profund înrădăcinată în om, încât a devenit aproape involuntară – specializarea noastră ca specie fiind specializarea în învăţare. Este adevărat că învăţarea nu reprezintă un fenomen exclusiv uman, însă la nivelul fiinţei umane ea devine susceptibilă de o modelare socio‑culturală favorizantă, transformându‑se într‑o trăsătură definitorie, în acea comoară lăuntrică lăsată de înaintaşi şi transmisă, peste timp, urmaşilor.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.