Autori :
Cosmin Strileţchi, Petre Gavril Pop, Mircea-Florin Vaida, Ligia-Domnica Chiorean
Lucrarea de faţă este dedicată iniţierii în noţiunile fundamentale ale programării în limbajele C# şi Java. Sunt baleate toate aspectele de bază, atât din punct de vedere teoretic cât şi practic, care odată însuşite deschid calea către dezvoltarea unor aplicaţii software performante şi care sunt în concordanţă cu tendinţele actuale ale unui domeniu extrem de vast şi aflat într-o continuă expansiune, domeniu care este denumit pe scurt IT (Ingineria Tehnologiei).
Lucrarea îi are ca autori pe o parte din membrii Colectivului de Programarea Calculatoarelor din cadrul Departamentului de Comunicaţii, Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca.
Materialul poate fi împărţit în două mari secţiuni. Prima dintre ele reprezintă o selecţie de aspecte teoretice fundamentale legate de limbajele de programare C# şi Java urmate de câteva secvenţe illustrative de cod. A doua secţiune este formată din probleme rezolvate specifice fiecarei zone teoretice abordate.
Conţinutul lucrării reprezintă rodul experienţei didactice acumulate pe parcursul ultimilor ani universitari. Conceptele incluse în acest material sunt maturizate în timp, ele fiind cizelate de modul în care s-au achitat de sarcini studenţii care au intrat în contact cu ele.
Tematica abordată de această carte acoperă următoarele arii tehnice specifice limbajului C#:
- Aplicaţii de tip consolă în C#. Intrări/ieşiri de la consolă
- Variabile şi tablouri, operatori, expresii şi instrucţiuni
- Clase, obiecte, moştenire, polimorfism, supraîncărcarea operatorilor.
- Indexatori, delegări, evenimente, interfeţe
- Şiruri şi expresii regulare
- Tratarea excepţiilor
- Fişiere text. Fişiere binare
- Fire de execuţie
În ceea ce priveşte limbajul Java, materialul cuprinde:
- Variabile şi tablouri, operatori, expresii şi instrucţiuni
- Interfeţe, clase şi moştenire în Java
- Pachete Java
- Tratarea excepţiilor in Java
- Applet-uri Java
- Tratarea evenimentelor în Java
- Componente destinate interacţiunii cu utilizatorul, interfeţe grafice Swing.
- Fluxuri de Intrare/Ieşire. Fişiere
- Programare de reţea. Aplicaţii client-server
- Programare concurentă (multithreading)
Considerăm ca materialul prezentat este un instrument util atât celor care doresc să acumuleze deprinderile de bază cât şi celor care doresc să se familiarizeze cu aspecte de fineţe necesare dezvoltării de aplicaţii software în limbajele de programare C# şi Java.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.