În vederea explorării multiplelor aspecte ale tematicii, am optat pentru cercetarea-acţiune, specifică practicienilor şi indicată pentru a spori relevanţa şi aplicativitatea demersului investigativ. Modelul modern al acestui tip de cercetare „presupune abordări autoreflexive şi intervenţii la scară mică în funcţionarea lumii reale, realizate chiar de către participanţii la acţiune.” (subl. în orig. Bocoș, 2007, p. 20). Este un tip de cercetare colaborativă, situaţională, care vizează schimbarea și care porneşte de la o investigaţie preliminară urmată de intervenţie, evaluare, diseminarea rezultatelor şi identificarea metodelor alternative de schimbare.
Secțiunile dedicate cercetării sunt caracterizate de o abordare de tip selectiv, constituindu-se în două etape principale: etapa constatativă şi etapa investigațiilor practice. În scopul sistematizării şi măririi eficienţei procesului investigativ, am încercat să parcurgem aceste etape conform cerinţelor determinate de o serie de obiective specifice fiecărei etape, concentrându-ne asupra studenţilor ca sursă principală a datelor colectate, în principal prin intermediul chestionarelor și mai puțin ca urmare a observaţiilor și interviului.
Etapa constatativă analizează diferitele fațete ale metodologiei de testare a limbii engleze pentru afaceri și a celei aplicate în domeniul medical, pregătind terenul pentru introducerea, în etapa investigațiilor practice, a unui tip de testare care propune valorificarea principiului adecvării la nevoile de învățare ale studenților și a celui al autenticității în vederea asigurării unui nivel mai ridicat al motivației și mai scăzut al anxietății celor testați, cu potențiale efecte benefice asupra performanței la test.
Autorul
Recenzii
Nu există recenzii până acum.