Audiţia muzicală este un instrument important pus la dispoziția cadrului didactic pentru a-l ajuta pe acesta în procesul de facilitate a dezvoltării emoţionale începând cu vârsta școlară mică. Copilul la vârsta școlară mică descoperă o lume nouă care îi acaparează atenţia şi curiozitatea specifică acestei vârste. Organizarea activităţilor din cadrul grădiniţei vizează o abordare integrată a conţinuturilor oferind astfel un traseu educațional neîntrerupt pentru ciclul următor de școlarizare respectiv ciclul primar, în acest context copiii putând să se exprime liber şi creativ într-un mediu diversificat.
Prezenta lucrare are la bază contribuțiile de cercetare ale lui Jean Piaget și Lev Vîgotski privind dezvoltarea copiilor. Conform teoriei lui Piaget dezvoltarea gândirii copiilor poate fi descrisă ca o progresie pe patru niveluri sau etape de gândire: perioada senzorio-motorie (0 – 24 luni), perioada preoperațională (2-7 ani), perioada operațiilor concrete (7-11 ani) și perioada operațiilor formale (11-15 ani).
Recenzii
Nu există recenzii până acum.