Dreptul consumatorului s-a născut din dezvoltarea mişcării consumeriste, în scopul de a proteja consumatorul în raporturile sale cu întreprinderile producătoare. Pentru prima dată, dreptul consumatorului a fost afirmat în Statele Unite ale Americii odată cu mişcarea lui Ralph Nader îndreptată în particular împotriva producătorilor de automobile. Treptat, s-a dezvoltat o legislaţie proprie menită să apere consimţământul consumatorului şi să asigure siguranţa acestuia.
Legislaţia protecţiei consumatorilor are deci ca finalitate principală prevenţia şi combaterea abuzului de putere economică a comercianţilor.
Acolo unde există putere există şi tentaţia abuzului de putere. În consecinţă, comerciantul care deţine puterea economică poate fi tentat şi de beneficiile imediate şi facile ale abuzului de putere economică. Nu orice comerciant care deţine puterea economică este şi abuziv.
Însă, deoarece există motivaţia abuzului de putere economică, adică profitul supra – dimensionat, rapid şi facil (easy money), indiferent de efectele asupra consumatorilor, faptul economic onest, sănătos al vânzării comerciale, concurenţa, promovarea şi reclama comercială, precum şi standardizarea contractuală, pot să degenereze în abuz de putere economică.
Autorul
Recenzii
Nu există recenzii până acum.