„În ([96], Vălcan, 2015), am realizat o descriere a cursurilor / activităților didactice (obiective / competenţe, tematică) care vizează pregătirea inițială a profesorilor de Matematică la Universitatea „Babeș-Bolyai”, la Nivelul I – licență și am prezentat și dezvoltat pe larg toate subiectele date la examenele de Didactica Matematicii şi Managementul clasei de elevi (atât în sesiuni, cât şi în restanţe), în perioada 2010 – 2015. Așa cum ne-am propus, subiectele teoretice ale acestor examene au acoperit, la fiecare din cele două discipline, întregul conţinut ştiinţific predat studenţilor la cursuri şi discutat la seminarii cu aceştia. De asemenea, aplicaţiile practice, mai precis exerciţiile şi problemele date la aceste examene, au fost de tipurile celor analizate la cursuri şi / sau seminarii.
În această carte, în două volume, ne propunem să prezentăm și să descriem Curriculum-ul matematic preuniversitar din perioada 2000 – 2016. Apariția acestei cărți s-a impus din două motive:
Ø pe de o parte, asistăm la o serie de modificări / schimbări ale curriculum-ului matematic de la noi (în acest an, 2017, vom avea prima promoție de ciclu primar care a început cu clasa pregătitoare, deci cu planuri – cadru și programe școlare noi, iar începând cu anul școlar 2017 – 2018 se dorește schimbarea planurilor – cadru și a programelor școlare de gimnaziu);
și
Ø pe de altă parte, după cum am arătat în cartea mai sus amintită, aceasta este tema principală a seminariilor și laboratoarelor de Practică pedagogică observativă (PPO).
Deci, prezenta carte este o continuare a celor apărute până acum, în această direcție a formării inițiale a profesorilor de Matematică la universitatea clujeană.”
Recenzii
Nu există recenzii până acum.