Noul Curriculum Național a realizat o revizuire a conținuturilor de învățare și o actualizare a acestora, a modalităților de predare și de învățare. În slujba acestei noi strategii școlare au fost puse două concepte cheie: cel de arie curriculară și cel de ciclu curricular.
Curriculum Național stabilește într-o perspectivă nouă obiectivele și componentele predării limbii române în ciclul primar. Prin actualul curriculum se realizează schimbări esențiale la nivelul studierii limbii române în clasele ciclului primar ceea ce a condus la o reanalizare a modalităților de desfășurare a activității didactice. Dacă până acum disciplina limba română era structurată în trei compartimente – citire, lectură și comunicare, noul model ce se impune este cel comunicativ-funcțional. Acest model presupune dezvoltarea integrală și integrată a capacității de receptare și exprimare orală, de receptare a mesajului scris și de elaborare a acestuia. Orice tip de comunicare interumană nu se poate realiza fără fuziunea solidă a acestor patru deprinderi: receptarea mesajului oral, exprimarea orală, receptarea mesajului scris, exprimarea scrisă.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.