Cartea îşi propune să contureze un capitol absent al didacticii româneşti, şi anume istoria programelor şi manualelor de limba şi literatura română. Se vizează, în special, identificarea şi descrierea paradigmelor existente în intervalul cuprins între 1864 şi începutul secolului XXI. Zonele de interes ale scenariului diacronic recompus în paginile cărţii sunt concepţiile şi mecanismele instituţionale cu impact major asupra studiului românei. În spaţiul istoriei învăţământului românesc, unde studiile ating doar tangenţial problema configurării şi devenirii unei discipline, cercetarea de faţă înseamnă începutul unui proces de analiză şi proiectare; un tip de reflecţie instituit, în plan european, în urmă cu două decenii şi care valorifica informaţia stocată în programa şi manualul şcolar cu scopul de a informa noile politici educaţionale. (Alina Pamfil, Ioana Tămâian)
Studiul limbii şi literaturii române în secolul XX Paradigme didactice
Autor | PAMFIL ALINA, TĂMÂIAN IOANA |
---|---|
Format | 17 x 24 cm |
Anul | 2007 |
pagini | 278 |
stoc | stoc epuizat |
Stoc epuizat
Recenzii
Nu există recenzii până acum.