Volumul Fișe de lectură pentru literatură română, scris în prima versiune în anii 1971-1979, este parte din activitatea mea didactico-științifică, dedicată experimentelor naturale ce aveau în prim plan aplicarea metodelor active și mai ales a principiului „învăț prin acțiune sau învăț făcând”.
Multe modalități de dirijare a lecturii și învățării elevilor și studenților au fost aplicate de a lungul secolului XX. Au fost experimentate numeroase variante, observate și rezultatele publicate în numeroase volume, începând cu primele decenii ale sec. XX și continuând după război într-un ritm susținut.
Sinteze ale acestor eforturi constante ale marilor psihopedagogi ai sec. XX au realizat în Franța prin publicarea volumului Antologia pedagogilor francezi contemporani în 1974, volum care cuprinde referințe și la cei belgieni și elvețieni, de către autorii J. Combon, R. Delchet și L. Lefevre. În România, o sinteză de același fel a realizat prof. Ion Gh. Stanciu în 1983, Școala și pedagogia în secolul XX. De la aceste două volume se poate urmări tema în bibliografia expusă și la capitolele dedicate psihopedagogilor celebri.
Bunăvoință să existe și informațiile vin în ajutorul celor care doresc evoluția tuturor elevilor claselor. Mai greu va fi de găsit timpul necesar elaborării fișelor de lectură, aplicării lor și mai ales corectării acestora.
Cred că mai sunt entuziaști și devotați cauzei chiar dacă nu sunt condiții optime.
Opere abordate:
Amintiri din copilărie
Povestea lui Harap-Alb
O scrisoare pierdută
Moara cu noroc
Apus de soare
Alexandru Lăpușneanu
Ciocoii vechi și noi
Ion
Concert în muzică de Bach
Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război
Patul lui Procust
Enigma Otiliei
Moromeții
Hanu Ancuței
Baltagul
Frații Jderi
Nicoară Potcoavă
Neamul Șoimăreștilor
Nunta Domniței Ruxandra
Zodia Cancerului sau vremea Ducăi-Vodă
Prof. Viorica Nica-Nedeșan
Recenzii
Nu există recenzii până acum.