„Ar trebui săfacem încăde la începutul lucrării câteva precizări în legăturăcu conţinutul acesteia şi săsubliniem faptul cănu vom căuta să creăm o polemică în dorinţa de a fi originali, sau de a contrazice părerile câtorva teoreticieni care au scris iniţial despre acest subiect.
Orice cercetare a mişcării Off-Off Broadway are o doză de subiectivism datorată, în primul rând, surselor de informaţie. Fondatorii teatrului Off-Off, dramaturgii, actorii, regizorii şi scenografii care sunt încă în viaţă, sau care au fost intervievaţi înainte de a muri, relatează experienţe personale mai mult sau mai puţin concludente pentru dezvoltarea mişcării în ansamblul ei, relevând în general detalii legate de propria lor viaţă artistică.
Efemeritatea creaţiei teatrale nu putea să nu atingă şi teatrul Off-Off Broadway, mai ales că în perioada anilor ’60 nu existau tehnologiile de înregistrare din zilele noastre, iar bugetele mici cu care erau produse spectacolele nu permiteau filmarea producţiilor. Lipsa unei documentări complete a începuturilor Off-Off Broadway-ului se datorează de asemenea mentalităţii contra-culturii anilor ’60 care era concentrată pe prezent, un carpe diem ce nu lăsa loc şi timp documentării pentru posteritate a ceea ce se întâmpla atunci, pe moment. Cu toate acestea exista un număr suficient de mare de cronici teatrale, jurnale personale, documente şi fotografii care pot crea o imagine complexă despre acest fenomen teatral.”
Autorul
Recenzii
Nu există recenzii până acum.